dinsdag 22 december 2009

Kuddementaliteit

Er zijn veel mensen die tegen de maatschappij willen ingaan, maar ze slagen hier niet echt in als je het mij vraagt. Rebellen die misschien bij het vallen van de avond nog altijd van een warm bedje genieten. Punkrockers die nog altijd ongelooflijk veel geld vragen voor een optreden. Ikzelf zou ook wel tegen de maatschappij willen zijn, maar daar ben ik veel te zwakzinnig voor. Trouwens, ik heb geluk gehad, ik ben geboren in een goed gezin, ik hoef eigenlijk helemaal niet te klagen. Dus aan alle mensen die tegen de maatschappij willen zijn: "Je kan, als je het mij vraagt, alleen maar tegen de maatschappij ingaan door naakt in een bos te gaan lopen, in een land waarvoor je daar natuurlijk niet wordt opgepakt door de politie".

Een andere manier is misschien wel gewoon doen waar je zin in hebt, maar hou je wel nog aan waarden en normen. Als je namelijk zin hebt om iemand open te snijden en die naderhand wilt vullen met tennisballen, dan zou ik toch wel eens twee keer nadenken voor je tot actie overgaat. Misschien kan je beter gewoon meedoen met de rest. Word geboren, ga naar school, werk en sterf. En in de periodes waar je vrij kan kiezen wat je doet, doe wat je wilt en niet wat je moet!

Maar nu heb ik genoeg getypt, ik ga verder studeren.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten