donderdag 24 december 2009

Feestdagen

Ik hou heel erg veel van feestdagen. Lekker samen zijn met familie en/of vrienden. Meestal met veel te veel en veel te lekker eten. In de winter heb je het zalige Kerstfeest (met hoofdletter?). Dit was mijn favoriete feestdag. Toen mijn Opa nog leefde was het altijd groot feest bij zijn thuis. Heel de familie was aanwezig! En mijn familie is best groot hoor. Zo een tien ooms een tantes. Die hebben dan elk hun kinderen, dus dat begint al te tellen.
Maar na de sterfte van mijn Opa is mijn familie een beetje uiteengevallen. Ik vind het allemaal nogal kinderachtig. De jongere generatie van mijn familie ziet er althans het nut niet van in.
Doch, hier wil ik het niet over hebben, ik wil het hebben over de feestdagen in het algemeen.

Een feestdag die eigenlijk helemaal niet bij ons landje thuishoort, maar waar we toch duchtig aan meedoen, is Halloween. Een feest dat afstamt van Ierland als ik me niet vergis. Ik gebruik het uiteindelijk gewoon als excuus om samen met vrienden een film te huren en die samen te bekijken met een veel te grote lading chips, snoep en drank. Zalig!
En aan alle mensen die Halloween commerciƫle bullshit vinden: "Inderdaad ja, maar doe niet zo schijnheilig, want dan kan je evengoed stoppen met Kerstmis te vieren!"
Ik denk dat verdere uitleg niet nodig is.

Maar ik heb genoeg getypt, ik ga een Coca Cola drinken.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten