donderdag 2 februari 2012

Plagiaat



Plakstift
Ik vroeg of je het te lang vond.
Of ik er misschien een stukje af
 moest knippen.
Van de eeuwigheid.

Ik wilde niet natuurlijk, maar 'k had
 mijn schaar toch meegebracht.

Je keek wat gek toen ik het vroeg.
Schudde je hoofd
haalde nog een stukje papier uit je zak

en vroeg toen,
naar een plakstift.

Het bovenstaand gedicht is niet geschreven door mij. De echte schrijfster heet Frédérique Rizza. Ze heeft een website gevuld met interessante poëzie en ik heb het gedicht gekozen dat ik het meest interessant vind.

Ikzelf hou ook wel van poezie. Soms doe ik een poging zelf iets te schrijven; ik slaag er echter in om enkel een zin of twee neer te typen. Ik denk dat er een gedachte in mij huist dat meer zinnen de kern van mijn "gedicht" alleen maar zouden doen vervagen. Bij deze een gedicht volledig uit mijn eigen hand en hoofd.

Ik lieg, zij liegen.
Jij liegt niet.
De waarheid is ergens, maar is ergens niet gewoon nergens zonder een 'n'?


Maar nu genoeg getypt, ik ga verder lezen op http://www.frederiquerizza.yolasite.com/gedichten.php

Geen opmerkingen:

Een reactie posten