donderdag 8 december 2011

De wereld draait alleen rond mij... en ook rond u!

Neen, dit is geen verdieping in de relativiteitstheorieën van Einstein. Dat zijn onderwerpen die mijn petje te boven gaan. Mijn verontschuldigingen voor de valse hoop die ik misschien heb opgewekt bij een van mijn lezers.

Iedereen heeft wel eens de fundamentele vragen in zijn hoofd gehad. Wat doen we hier? Waar komen we vandaan? Waarom zijn we hier? Wat is liefde?
We kunnen zo wel ongelooflijk veel vragen bedenken waar we nog steeds geen antwoord op hebben en waarschijnlijk ook nooit een antwoord op gaan vinden.
Mijn beschouwing rond dit onderwerp is de volgende: "Het leven is een door mijn geest gecreëerde realiteit."
Ik zal mijn stellingname proberen te verduidelijken met een gedachtevoorbeeld.

Ik ga naar de bibliotheek. Ik heb enkele boeken gelezen die zich in die bibliotheek bevinden. De boeken die ik gelezen heb bevatten dus voor mij een inhoud. Ik heb de letters die op de pagina's van dat boek beschreven staan gezien en gelezen.
Alle boeken die ik niet gelezen heb in de desbetreffende bibliotheek hebben voor mij niet meer dan een rug en een dikte. De pagina's zijn allemaal leeg, de boeken allemaal inhoudsloos. Als ik dan een van deze holle boeken uit de rek neem en open dan maakt mijn geest een verhaal dat het boek zijn inhoud geeft.
Dus er is maar één auteur en dat ben ikzelf. En dit geldt voor iedereen.

Maar nu genoeg getypt, ik ga mezelf opgeven voor een TBS in Nederland...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten