zondag 10 januari 2010

Zelfontkenning

Ben ik mijn voornemen om hier regelmatig een berichtje achter te laten al aan het verwaarlozen? Ik heb wel examen dus ik moet blokken. Maar is dat wel een geldig excuus? Kan ik geen kwartier vrijmaken om hier iets neer te schrijven? Zelfontkenning, dat is pas een vieze eigenschap van de mens.
Wij kunnen gewoon letterlijk tegen onszelf liegen over dingen om onszelf dan zogezegd beter doen voelen.
"Ik rook elke dag 3 jointjes, maar ik ben niet verslaafd, ik kan stoppen wanneer ik wil."
"Ik kan er niets aan doen dat ik verwend ben, het is allemaal de schuld van mijn rijke ouders."
"Ik heb voldoende geleerd voor dat examen, maar de vragen waren gewoon te moeilijk."
Bullshit. De mens is gewoon zo "ontwikkeld" dat hij gewoon zichzelf dingen wijs kan maken.

Maar nu genoeg getypt, ik ga slapen...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten